donderdag 18 juli 2019

Vancouver Island

Vandaag vertrekken we voor een bezoek aan Vancouver Island. Hopelijk kunnen we wat walvissen en orka's spotten. Het is droog, maar regen is voorspeld.
Een prachtige dag vandaag en schitterend weer. Vanmorgen werden we om 8.15 am opgehaald bij ons hotel en na een buswissel reden we met een volle bus naar de ferry die ons naar Vancouver Island zou brengen. We spotten geen walvissen en ook geen orca's helaas. De zon schijnt maar er staat wel een harde wind en het is rond de 20°C. Er is van alles te krijgen aan boord en de ferry telt 5 dekken. Na 1,45 uur bereiken we Vancouver Island en met de bus rijden we naar de hoofdstad van BC; Victoria. Een leuke en gezellige stad en we krijgen er ruimschoots de tijd om rond te kijken. Om 2.45 pm worden we weer opgehaald door de bus bij het standbeeld van Capt. Cook. We rijden nu naar Butchart Gardens waar we ruim twee uur de tijd hebben om rond te kijken. De gardens bestaan uit meerdere thema tuinen; zo is er een Sunken Garden en een Japanse en Italiaanse tuin, een rozentuin en veel meer. We kijken onze ogen uit, want het is er prachtig!๐Ÿ˜. Om 5.50 pm rijden we weer richting ferry om de overtocht naar het vasteland en Vancouver te maken. Het is verschrikkelijk druk aan boord dus van een lekker dinner gaat het niet komen dus wordt het een half bakje patat. Rond 9.00 pm zijn we weer terug in het hotel. Morgen vroeg weer op๐Ÿ˜ฃ,want dan gaan we weer terug naar de VS. ๐Ÿ˜. 




 Chinatown in Victoria

Native Indian art, Inuit



 Victoria harbor










 Capt. Cook

















Inmiddels heb ik een 16 GB geheugen kaart uit mijn telefoon vol. Dat zijn 1349 foto's en filmpjes. Wat zal ik straks blij zijn met de nieuwe Note 10, want daar zit 1 terabyte intern geheugen in en 5 camera's๐Ÿ˜ฎ. Heb ik die stomme sd- kaartjes niet meer nodig. Ik heb nog 18 GB aan kaarten bij me en nog 1,5 week te gaan๐Ÿ˜‹๐Ÿค”Ga ik dat redden?

1 opmerking: