dinsdag 23 juli 2019

Van Eureka naar het wijnland Sonoma Country

Ik heb bijna tien uur geslapen. Ik was gisteren doodmoe. Vandaag weer lekker uitgerust. Ik mis Bo en Clo heel erg 😢 en krijg bijna
heimwee. Vandaag rijden we vanuit Eureka naar Sonoma, het wijnland van California. We vertrekken om 8.30 am. Niet zo'n lange tocht. Onderweg gaan we nog meer mammoet
bomen zien. Het is bewolkt, maar droog.
We blijven deze ochtend nog even in de mammoetbomen hangen als we de "Avenue of the Giants" gaan rijden. Deze giganten zijn zo verschrikkelijk mooi dat we fan van ze zijn geworden.

Avenue of the Giants 
We rijden een gedeelte van deze weg tot we aankomen bij het Humboldt Redwood State Park waar we een kleine trail gaan lopen; The founders tree trail. Het lijkt er wel een sprookjesbos....De zon is weer gaan schijnen.












Er valt zo veel moois te zien dat ik hier nog wel 100 foto's kan plaatsen, maar we gaan om 10.45 am onze weg weer vervolgen; California is zo mooi en hoe zuidelijker we komen des te warmer en mooier het wordt.




We blijven de Highway 101 volgen tot Willits waar we tijd krijgen om te lunchen. Wij doen dat in de bus. We doen wat boodschappen en bekijken wat winkeltjes. Er valt hier niets te beleven. Inmiddels is het 30° geworden en vervolgen we onze weg naar de wijncountry van Sonoma en gaan we wijn proeven en dat doen we in de Francis Ford Coppola Winery. Hier bewonderen we ook de vele Oscars en prijzen die deze regisseur met de Gothfather triologie heeft gewonnen. Een dure tent met nog veel durdere wijnen, maar wel leuk!
 Winecountry, fields growing grapes
























 Original  desk from "The Godfather" 
Na de wijnproeverij gaat het verder over de 101 naar ons overnachting hotel in Santa Rosa. We gaan eten bij de Mexicaan (moet van Ruby en gisteren moest ik ook al Sushi eten😣😝en dan nog beweren dat ze altijd moet doen wat ik wil). Was lekker, eten voor een heel weeshuis en als ik een vierde eet is het veel. Wat overblijft wordt weggegooid. Zonde. Je kunt het ook in een box meenemen, maar dat werkt voor ons niet.


 Hotelroom in the Sandman in Santa Rosa,CA


 Flowers among the road
 Way to much, tasted good, guess it weight was half a pound
 End of day


1 opmerking: